lördag 4 juli 2015

Lögner (Pretty little liars bok 1)

A book based on or turned into a tv-show


Handling: För tre år sedan försvann Alison efter en övernattningsfest och har inte synts till sedan dess. Hennes vänner vid elitskolan i Pennsylviania sörjde henne, men i hemlighet drog de samtidigt en lättnadens suck. Var och en av dem bar på en hemlighet som bara Alison hade känt till. Nu har de andra, smutsiga små hemligheter, hemligheter som skulle kunna sänka dem i deras skvallerhungriga värld.
När de alla börjar få anonyma meddelanden och sms, växer paniken. Blir de förrådda av någon i sin egen krets? Eller ännu värre: Är Alison tillbaka?

Författare: Sara Shepard

Omdöme: Det här var ett svårt val, det finns många tv-serier vars böcker jag är intresserad av att läsa, men jag bestämde mig för att ta något lättläst till utmaningen. Jag har sett 3 säsonger och lite mer utav själva tv-serien, men tröttnade sedan så nu är jag pepp på att pröva böckerna istället! Det är tydligt att boken riktar sig till tonåringar på sättet den är skriven, men jag tycker inte att det stör, det är en spännande historia och karaktärerna är unika och lätt att föreställa sig. Allra bäst gillar jag Aria både i bokform och serie! Jag ska definitivt ge fortsättningen en chans. 

Betyg: 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar