torsdag 16 juli 2015

Farlig förmåga

A book with magic



Författare:  Jessica Spotswood

Handling: Cate och hennes systrar är häxor men det måste hemlighållas annars riskerar de att förvisas, fängslas eller till och med dödas. Storasyster Cate har lovat att beskydda sina yngre systrar men det blir komplicerat när hon hittar sin döda mammas dagbok. Om det som står i den är sant är de inte säkra - kanske inte ens från varandra.

Omdöme: SNARK. Den här boken är på intet vis maffig, men svår att ta sig igenom var den minsann. Oerhört långsam och tjatig historia och jag fastnade inte alls. Jag brukar annars vara väldigt intresserad av historier om häxor, men jag tyckte nästan att själva kärleksdilemmat var mer spännande här. Dock inte tillräckligt för att intressera mig någon längre stund. Storyn känns varken speciell eller intressant. Jag kommer definitivt inte fortsätta läsa nästkommande böcker i serien.

Betyg: 2/10



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar