söndag 1 februari 2015

Boksummering Januari

Jag har haft en riktigt bra bokmånad :) Jag har fått tag på många böcker jag ville ha till läsutmaningen och det känns oerhört kul att ha en bokblogg att recensera dem i!
Om resten av året kommer ge såhär mycket lästid som denna månad blir jag nöjd! ^^
Det som skiljer oss bokslukare från alla andra vanliga dödliga, är ju att vi hittar lästiden på alla möjliga tillfällen! Jag får ofta frågan av vänner hur jag hinner läsa så mycket, och det är just därför, jag tar alla tillfällen i akt att läsa några rader. En stund innan sovdags, på lunchen, på bussen, i väntan på bussen, till och med under matlagning medan jag vispar eller så :'D möjligheterna är oändliga! 

Det här är Januaris utläsa böcker:

3 kommentarer:

  1. Jag har fått frågan hur jag hinner läsa, och svaret är alltid "för att jag läser när jag hinner".... Stephen King uttryckte det på ett bra sätt: "You can read everywhere. The trick is that you have to learn to read in small sips as well as long swallows."
    Liksom jag hinner läsa om jag har en timme att döda. Eller om jag sitter på bussen någonstans. Eller när jag ska sova. :) att läsa i sängen med en kopp te är underbart!
    Så jag har inga problem att hitta tid att läsa. :)
    Min egna månad har varit både bra och dålig.... Jag läste Fitzgerald och han gillade jag inte... Men jag gillade Stephen King och den jag nu håller på att läsa. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så sant! Men det är nog många som bara kan koncentrera sig om de vet att de ska läsa flera kapitel liksom.

      Hoppas du hinner med flera i Februari då :D Jag tror dock du läser tjockare böcker än vad jag har gjort dessutom, haha!

      Radera
    2. Ja, bra och dålig som hur roligt jag har haft. :D När jag läste King och Låt den rätte komma in så hade jag ganska roligt men när jag läste Fitzgerald så tänkte jag bara "Blööörgh....... 60 sidor kvar..... Kämpa på.....59 sidor....58...."

      Radera