onsdag 18 november 2015

Katten Cleo



Helen Brown var verkligen inte en kattmänniska, men det var hennes nioårige son Sam. När hon såg den lycklige Sam hålla upp en nyfödd svart kattunge kunde hon inte längre stå emot. Familjen bestämde att katten skulle levereras så snart den var gammal nog.

Bara en vecka senare är sonen Sam borta. Död efter en tragisk bilolycka. Och ytterligare några dagar senare anländer en liten låda med den svarta kattungen. Helen är förlamad av sorg och vill skicka tillbaka katten, men hennes yngre son, Rob, förknippar katten med storebrodern. När Helen ser Rob le för första gången sedan Sams död är det inget snack om saken - katten får stanna.

Omdöme: Jag älskade allt med denna boken! Själva katten, de andra människorna och hur den är skriven. Det flyter på så bra, och Helen vet verkligen hur man beskriver situationer på ett humoristiskt vis. sättet hon skriver får mig att tänka på Spiderchicks blogg.
Och det är en så fin historia, katten verkade vara så speciell. Jag hoppas att mina katter får leva så länge som Cleo. Jag har sett att författaren skrivit fler böcker så det ska jag kolla upp.

Betyg: 10/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar