måndag 9 november 2015

Flickan med glasfågeln


Handling: Den föräldralösa Edie bor hemma hos sin faster och sina kusiner, som gör allt för att göra livet surt för henne. När då en rysk prins erbjuder sig att betala hennes utbildning på internatsskolan Knights Haddon mot att hon gör honom en tjänst tar hon chansen direkt. Edie får i uppdrag att ha ett öga på prinsens dotter Anastasia.
Edie trivs bra på skolan, men det blir snart tydligt att något inte är som det ska. Är det något konstigt med Anastasia, eller är det något annat som pågår?

Författare: Esme Kerr

Omdöme: Jag tyckte mycket om denna boken! Jag hittade den på bibliotekets ungdomsavdelning och fastnade för det fina omslaget och lånade den fast storyn lät rätt händelselös. Jag läste ut den rätt snabbt för det var så mysigt, jag älskar böcker som handlar om internatskolor, det har alltid fascinerat mig, och handlingen var faktiskt inte alls som jag trodde, boken var spännande.

Betyg: 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar