fredag 26 juni 2015

Maze runner - I vansinnets öken

Äntligen fick jag tag på fortsättningen av Maze runner! Jag läste den första i oktober förra året.


Handling: Efter flykten från labyrinten trodde Thomas att han och de andra skulle få sina liv tillbaka. Men ingen av dem visste vilken sorts liv som väntade dem.
Nu vet de. En bränd jord, förstörd av klimatförändringar och sjukdom. En värld som härskas av kaos.
Flykten är långt ifrån över. De står inför en ny och fruktansvärd prövning. De har två veckor på sig att korsa en förbränd öken och ta sig till andra sidan.

Författare: James Dashner

Omdöme: I vansinnets öken var ju långtifrån lika spännande som första delen, men den kändes ändå lättläst. Det märks ju att det är en serie för ungdomar på hur den är skriven. En av författarens starka sidor är att nästan varje kapitel avslutas med en riktig cliffhanger, så boken är svår att pausa trots att det kan kännas segt inne i ett kapitel. Det blev dessutom mera intensivt mot slutet och när jag läste allra sista sidan var jag väldigt pepp på fortsättningen. Jag har redan reserverat den på biblioteket! Det som gör historien så intressant är alla vändningar som tas, karaktärer man tror sig känna visar sig ha fler hemligheter och Wicked är ju verkligen helt craaaazy.

Betyg: 7/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar