fredag 26 juni 2015

En liten skär & alla bråkiga brokiga

A book written by an author with your same initials
Som jag har kämpat för att hitta en bok i denna kategori! Tydligen finns det inte så många författare med initialerna S.W, och de jag hittade hade biblioteket inga böcker av. Det fick bli en barnbok som jag bara har läst bra kritik om.



Handling: En antologi som sprudlar av fantasi. I Carin och Stina Wirséns brokiga värld finns det plats för pedagogik såväl som språkliga krumbukter. Allt serverat med en stor dos lekfullhet, humor och virvlande bilder.

Författare:  Carin Wirsén, Stina Wirsén och Anna Hörling

Omdöme: Det finns mycket att gilla för barn i denna bok. Den är upplagd på ett vis så att det skulle ta en stund att ta sig igenom den, mycket att se och peka på och uppgifter att barnen ska hitta något eller någon. Nästan all text är skriven i rim och det tycker jag är en rolig grej i barnböcker. Jag gillade speciellt mycket att Lilla Skär blev kär i en flicka! Mera böcker med sådant tack :D




Betyg: 10/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar