torsdag 2 april 2015

Se till mig som liten är

"A book that takes place in your hometown"



Handling: Vissa minnen försvinner aldrig utan äter sig inåt, krälar som maskar i själen. Kasper är 23 år och jobbar som truckförare i lagret i en korvfabrik i Österbotten. Kaspers flickvän Lina går ännu i skolan och bor hemma med sin olyckliga pappa och sin mamma som blivit sjuk av sin tro på Gud. Lina vill få Kasper med till kyrkan men han är skeptisk: "Vad hade Lina sagt till dem om honom? Att han var religiös precis som de, men så i skåpet med sin tro att han under två års tid inte vågat komma till kyrkan en enda gång?

Författare: Kaj Korkea-Aho

Omdöme: Den här boken utspelar sig då kring Jakobstad i Finland där jag är uppväxt. Så jag valde boken helt på grund utav det till utmaningen. Jag lovar att jag verkligen försökte ta mig igenom denna historia, men det gick helt enkelt inte! Tempot gick otroligt segt vilket gjorde boken väldigt tråkig att läsa. Sen alla långa och alldeles för utförliga beskrivningar på allt också. Jag läste ungefär halva och kände aldrig vid nåt tillfälle att jag ville fortsätta läsa. Jag var i valet och kvalet om jag skulle blogga om boken inom utmaningen eftersom jag inte läste ut den, vi får se om jag hittar en annan bok som utspelar sig i Jakobstad.

Betyg: 1/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar