tisdag 14 april 2015

En shopaholic i Hollywood

A book you can finish in a day
Aaah, Sophie Kinsella alltså! Den kvinnan förgyller minsann mitt liv med sina böcker <3


Handling: Becky Brandon har med dottern Minnie och maken Luke flyttat till Los Angeles, stjärnornas stad. Luke är där för att jobba med den berömda skådespelerskan Sage Seymour, och Becky vill inget hellre än att bli Sages personliga stylist. Om hon landar det jobbet är vägen spikrak till att bli stylist åt varenda A-kändis i Hollywood! Men saker och ting går inte riktigt som hon tänkt sig och istället blir Becky anställd hos Sages ärkerival.
Hur ska Luke hantera denna konflikt? Är det möjligt att det som Becky helst vill kommer att såra dem hon älskar allra mest? 

Författare: Sophie Kinsella

Omdöme: Sophie Kinsella är absolut en av de roligaste författarna i världen. Jag vet inte hur många gånger jag har gapskrattat rakt ut när jag har läst hennes böcker. Och jag blev definitivt inte besviken på en Shopaholic i Hollywood som är den sjunde boken i serien om Beckys liv. Jag tycker verkligen om alla karaktärer och deras mycket speciella personligheter.Precis som hennes tidigare böcker är den extremt underhållande med inslag av drama och små spänningsmoment. Skillnaden med denna var att den dessutom slutade SPÄNNANDE! Hallå! Verkligen orättvist att behöva vänta på en fortsättning nu! Jag läste ut boken på en dag för att jag så gärna ville veta slutet liksom. Jag hoppas att nästa bok ploppar fram i vindens fart. :D

Betyg: 9/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar